Визуално представяне на психологически концепции и термини в модерното и съвременното изкуство.
Статията изследва историческите аспекти на визуалното представяне в изкуството на концепции и термини от различни психологически системи и школи. Модерното изкуство развива част от своята ескалираща автономия в синкретичното поле на психологическия модернизъм, който в края на 19-ти и началото на 20-ти век включва теории и практики, свързани с хипноза, сомнамбулизъм, психични изследвания, тълкуване на сънищата, медиумистична психология, автоматично писане, изцеление на вярата и спиритизъм. Отличителна черта на психологическия модернизъм е неговия стремеж да постигне психологическо решение на проблемите на модерността. Под епистемологичната констелация на психологическия модернизъм, като свободно въображаемо пространство за радикално психологическо преосмисляне на човешкия опит, съжителстват голям спектър от взаимно свързани идеи, идващи от области като медицинска психология, психиатрия, психични изследвания, трансцендентална психология, теософска психология, философия на живота, психоанализа и приложна психология. Между 1930 и 1970 година художниците взаимодействат главно с идеи и концепции, които са в областта на гещалт психологията, социалната психология, феноменологичната психология и когнитивната психология. Това, което се случва в психологията след края на 1970-те години до голяма степен е следствие от пълното доминиране на когнитивната невронаука и реакцията на другите психологически школи към тази ситуация. Изкуството без да влиза в ролята на арбитър продължава да взаимодейства свободно с широк спектър от психологически идеи и концепции.
Визуално представяне на психологически концепции и термини в модерното и съвременното изкуство.
Статията изследва историческите аспекти на визуалното представяне в изкуството на концепции и термини от различни психологически системи и школи. Модерното изкуство развива част от своята ескалираща автономия в синкретичното поле на психологическия модернизъм, който в края на 19-ти и началото на 20-ти век включва теории и практики, свързани с хипноза, сомнамбулизъм, психични изследвания, тълкуване на сънищата, медиумистична психология, автоматично писане, изцеление на вярата и спиритизъм. Отличителна черта на психологическия модернизъм е неговия стремеж да постигне психологическо решение на проблемите на модерността. Под епистемологичната констелация на психологическия модернизъм, като свободно въображаемо пространство за радикално психологическо преосмисляне на човешкия опит, съжителстват голям спектър от взаимно свързани идеи, идващи от области като медицинска психология, психиатрия, психични изследвания, трансцендентална психология, теософска психология, философия на живота, психоанализа и приложна психология. Между 1930 и 1970 година художниците взаимодействат главно с идеи и концепции, които са в областта на гещалт психологията, социалната психология, феноменологичната психология и когнитивната психология. Това, което се случва в психологията след края на 1970-те години до голяма степен е следствие от пълното доминиране на когнитивната невронаука и реакцията на другите психологически школи към тази ситуация. Изкуството без да влиза в ролята на арбитър продължава да взаимодейства свободно с широк спектър от психологически идеи и концепции.